دوره 9، شماره 1 - ( مجله توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی 1391 )                   جلد 9 شماره 1 صفحات 8-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

jalaliaria K, ASAYESH H, SEDEHI M, ghanbari M. The Effect of Anxiety Management Skills on Students’ Life Satisfaction in One of the Girls’ High Schools in Gorgan, 2010 . J Res Dev Nurs Midw 2012; 9 (1) :1-8
URL: http://nmj.goums.ac.ir/article-1-206-fa.html
جلالی آریا کتایون، آسایش حمید، سدهی ملیحه، قنبری مریم. تاثیر آموزش مهارت های مقابله با اضطراب بر رضایت از زندگی دانش آموزان در یکی از دبیرستان های دخترانه شهرستان گرگان سال 1389. Journal of Research Development in Nursing and Midwifery. 1391; 9 (1) :1-8

URL: http://nmj.goums.ac.ir/article-1-206-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی گلستان ، jalaliaria@yahoo.com
2- دانشگاه علوم پزشکی قم
3- دانشگاه علوم پزشکی گلستان
چکیده:   (34630 مشاهده)

  زمینه و هدف: نوجوانی­دوره­ای بحرانی از زندگی است و اختلالات اضطرابی­در­این دوران شیوع بالایی دارد، اما کسب مهارت- های خاص می تواند در­کاهش آن موثر باشد و سلامت روانی افراد را تامین­کند. پژوهش حاضر­با هدف تعیین تاثیر آموزش مهارت های مقابله با اضطراب بر میزان رضایت از زندگی دانش آموزان دبیرستانی دختر شهر گرگان در سال 1389 انجام شد.

  روش بررسی : این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که بر روی 60 نفر از دانش آموزان دبیرستانی دختر در شهرستان گرگان انجام گردید . ابتدا پرسشنامه ای مشتمل بر­دو بخش دموگرافیک و رضایت از زندگی دینر توسط دانش آموزان دختر که به روش آسان انتخاب شدند تکمیل گردید­. نمونه ها بر حسب شرایط ورود انتخاب­ و به طور تصادفی به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند. ­ برای گروه مداخله کلاس های آموزش مقابله با اضطراب تشکیل گردید. برای مقایسه میانگین ها از آزمون­های تی زوجی و تی مستقل استفاده شد.

  یافته ها: ­ نتایج نشان داد در ­ گروه مداخله­ بین میانگین نمره ­رضایت از ­ زندگی قبل و بعد ­ از آموزش با 028/0 = ­­ P اختلاف معنی دار بود، اما در­گروه کنترل اختلاف معنی­دار­ی وجود نداشت.

  نتیجه گیری: کسب مهارت های مقابله با اضطراب می­تواند باعث افزایش میزان رضایت از زندگی گردد، لذا می تواند نوجوانان را در مقابله با بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی توانمند سازد .

  کلید واژه ها: آموزش­، مهارت­، اضطراب، رضایت از زندگی­، دانش آموزان

متن کامل [PDF 242 kb]   (5445 دریافت)    

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Research Development in Nursing and Midwifery

Designed & Developed by : Yektaweb